گلکسی S24 اولترا با گرافیک ۱ گیگاهرتزی به جنگ آیفون ۱۵ پرو می‌رود

logo - گلکسی S24 اولترا با گرافیک ۱ گیگاهرتزی به جنگ آیفون ۱۵ پرو می‌رود

گلکسی S24 اولترا سامسونگ به چیپست اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام مجهز می‌شود که به‌لطف آن می‌تواند گرافیک توانمندی را برای رقابت با گرافیک سطح کنسولی آیفون ۱۵ پرو مکس ارائه کند.

به‌نقل از یک افشاگر مطرح حوزه موبایل که با نام کاربری Ice Universe شناخته می‌شود، گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۴ سامسونگ به نسخه ارتقا یافته تراشه پرچمدار کوالکام مجهز می‌شوند. این یعنی هم سری گلکسی S24 و هم دو گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ همگی از چیپست اورکلاک شده Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy قدرت می‌گیرند. ترکیب این تراشه با رابط کاربری وان یو آی، می‌تواند گوشی‌های جدید سامسونگ را بی‌رقیب کند.

گوشی‌های هوشمند به کنسول‌های بازی دستی تبدیل می‌شوند

آنطور که Ice Universe می‌گوید، این چیپست از پردازشگر گرافیکی Adreno 750 برخوردار است که فرکانس ۱ گیگاهرتزی دارد. در مقایسه با آن، پردازشگر گرافیکی Adreno 740 که با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در زیر قاب گوشی‌های سری گلکسی S23 حضور داشت، حداکثر فرکانس ۷۱۹ مگاهرتزی را ارائه می‌کرد. این یعنی سرعت کلاک GPU نسل جدید این تراشه ۲۸ درصد بالاتر خواهد بود. این می‌تواند پاسخی به اپل باشد که مدعی شده گوشی آیفون ۱۵ پرو از گرافیک سطح کنسولی برخوردار است.

هرچند کوالکام سرعت کلاک پردازشگر گرافیکی نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را اعلام نکرده است، اما از آنجا که تراشه‌هایی با پسوند “for Galaxy” نسخه اورکلاک شده مخصوص گوشی‌های سامسونگ هستند، بنابراین باید زیر ۱ گیگاهرتز باشد

البته دو گوشی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس در قاره اروپا و ایران با چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید از گرافیک توانمند تراشه جدید کوالکام را لذت ببرید، باید گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ را تهیه کنید. مگر این که دو گوشی دیگر را از چین یا آمریکا و به‌صورت مسافری وارد بازار کشور کنید

منبع : خرید سیسیکم در drcccam.net