آپدیت جدید واتساپ با امکانات فراوان منتشر شد

WhatsApp - آپدیت جدید واتساپ با امکانات فراوان منتشر شد

در آپدیت جدید واتساپ – WhatsApp امکانات زیادی اضافه شده است که می‌توانیم به استیکرهای متحرک، پشتیبانی از کدهای QR، دارک مود و بهینه‌سازی‌هایی برای چت‌های گروهی اشاره کنیم.

واتساپ همچنان پرطرفدارترین پیام رسان در دنیاست؛ ولی این روزها رقبا در حال جذب کاربران بیشتری هستند. همین موضوع، کمپانی متعلق به فیس بوک را بر آن داشت تا امکانات تازه‌ای را با یک آپدیت جدید به پیام‌رسان خود اضافه کند؛ چیزهایی که قبلا بنا به دلایلی از آن‌ها طفره می‌رفت.

تازه‌های آپدیت جدید واتساپ

شاید مهم‌ترین ویژگی جدید، استیکرهای متحرک باشد؛ چیزی که البته برای کاربران وی چت، تلگرام و iMessage تازگی ندارد. پیش‌تر شیفتگان این قابلیت، ناگزیر به ابراز احساسات خود با تصاویر ثابت بودند؛ ولی حالا واتس‌اپ وعده‌ی معرفی چندین پک اختصاصی از استیکرهای متحرک را داده است.

دیگر قابلیت جدید به کدهای QR مربوط می‌شود که برای اهالی کسب و کار سودمند است. این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی درباره خدمات و شماره تماس شرکت‌ها باشند. یعنی افزودن افراد جدید به فهرست مخاطبان در واتس‌اپ، تنها با اسکن کد QR و بدون نیاز به وارد کردن اعداد و ارقام، امکان‌پذیر خواهد بود. این می‌تواند در بهبود تجربه کاربری افرادی که با کارت‌های ویزیت سر و کار دارند، موثر باشد.

Update WhatsApp - آپدیت جدید واتساپ با امکانات فراوان منتشر شد

آپدیت جدید واتساپ حاوی دو ویژگی دیداری هم هست. یکی حالت تیره یا دارک مود که حالا به نسخه تحت وب و دسکتاپ نیز اضافه شده است؛ هرچند کسانی که خواهان چنین قابلیتی بودند، قبلا هم می‌توانستند با افزونه‌های ویژه‌ای به آن دسترسی پیدا کنند. دومی اما مهم‌تر و به چت‌های گروهی مرتبط است. از این پس شما می‌توانید با کلیک روی تصویر شخص مورد نظر، روی او زوم کنید. البته به یاد داشته باشید که حداکثر تعداد افراد حاضر در چت، ۸ نفر است. یک آیکون ویدیو هم اضافه شده که ایجاد چت گروهی با زدن فقط یک دکمه را امکان‌پذیر می‌سازد.

ناگفته نماند که تمام این قابلیت‌ها در مقطع کنونی، به نسخه پایدار اضافه نشده‌اند؛ ولی برنامه‌نویسان واتس اپ وعده‌ی انجام آن در آینده‌ی نزدیک را داده‌اند.

منبع : خرید سیسیکم در drcccam.net